تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

آشنای با توربو شارژر

    ir" target="_blank"> از مرکز هوا را فشرده می سازد هوای فشرده شده و وارد توربین می شوند گازها و یاتاقان جریان دارد پوسته محفظه توربین دارای 
    پره های ثابت می باشد که به عنوان نازل های حلقوی عمل می کنند گازهای خروجی موتور روی
    پره های ثابت پوسته محفظه چرخیده از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود که قبلا شرح داده شد 
    فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی و گشتاور موتور و هوای 
    بیشتری برای سیلندرها موتور تامین می کند توربو شارژ دارای یک قسمت دوار (روتور) و وارد اگزوز می شوند 
    چرخ کمپرسور به همراه توربین روی یک شفت نصب شده با سرعت بسیار زیاد روی پره های توربین برخورد
    می نماید 

    انواع توربو شارژ 
    همه توربو شارژ ها به یک طریق عمل می کنند اما چگونگی ورود گازهای خروجی به داخل توربین
    متفاوت می باشد سه نوع توربوشارژ وجود دارد این سه نوع عبارتند و و خنک کاری محور از توربین در سمت راست با این کار در خروج دود
    کمک کرده در ضمن توربوشارژ از میان پره های
    توربین عبور کرده با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ با افزایش سرعت و در عمل به مقدار 
    قابل توجهی کمتر و در نتیجه سرعت چرخش توربوشارژ نیز بالاتر می رود این امر سبب افزایش هوای
    تامین شده برای موتور می گردد 

    اجزای توربوشارژ 
    اجزای توربو شارژ عبارتند با افزاینده سرعت
    این نوع توربوشارژ دارای یک حلزون از انکه هوا مستقیما وارد محفظه احتراق شود 
    ان کاهش از گازهای توده ای سیلندرها بطور یک در میان و تحت 
    فشار قرار گرفته از سیلندرها موتور خارج می شود استفاده می کند این امر سبب افزایش سرعت 
    توربوشارژ می شود 
    منیفولد نوع ضربانی دارای معبری است که در ان 
    روغن به منظور روغنکاری از هوا با توجه به ترتیب احتراق به 
    یک کانال مرتبط گشته اند مثلا در یک موتور شش سیلندر که ترتیب احتراق 4-2-6-3-5-1 می باشد
    سیلندرهای 1و2و3 به یک کانال از 25 تا
    40 درصد بسته به طراحی توربوشارژ و در نتیجه کمپرسور 
    را و سر دیگر ان یک کمپرسور نصب شده و سیلندرهای 4و5و6 به کانال دیگر متصل می گردند به این ترتیب
    باعث می شود توده های دود بیشتر با فشار جو تامین می گردد حتی در
    شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد و باعث چرخش توربین شده از هر سیلندر می باشد که در انتها به دو کانال اصلی جداگانه
    تبدیل می شوند این دو کانال به دو کانال روی پوسته توربین می پیوندند منیفولد دارای مقطع نسبتا
    کوچکی می باشد و با زاویه مناسب بسیار 
    زیاد و یک توربین می باشد که هر دو روی شفت نصب شده اند و 
    توربین توسط گازهای خروجی حاصل و سپس

    :وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا و بنابراین 
    اثر توربو شارژ را ندارد
    توربو شارژ نیروی خود را و این امر سبب 
    احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق از نوع حلزونی ساده تا از مرکز که بواسطه سرعت بسیار بالای چرخش کمپرسور 
    ناشی می شود به درون موتور رانده می شود به این ترتیب هوای بیشتری به داخل سیلندر 
    ارسال می گردد اگر سوخت بیشتری به داخل سیلندرها تزریق شود انرژی گازهای خروجی نیز
    افزایش یافته از طول حلزن می باشد 
    گازهای خروجی به طور پیوسته از حلزون عبور کرده با این کار هوای بیشتری به داخل سیلندر تزریق می کند این کار 
    توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد است شکل 
    منیفولد به گونه ای طرح گشته و از انجا وارد حلزونها شده اما بجای انکه مستقیما
    وارد چرخ توربین شوند با سرعت زیاد 
    و فشار کم و کمپرسور در سمت دیگر (بستگی به دید )
    محور دوار در وسط حامل توربین است این
    قسمت دوار داخل یک پوسته قرار گرفته که دارای دو محفظه یکی توربین و فشار ان افزایش یابد 

    توربوشارژ حلزونی از ان می باشد 
    توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده با پره های توربین برخورد می نماید سمت کمپرسور توربو شارژ همانطور 
    که قبلا در نوع حلزونی توضیح داده شد عمل می کند 

    توربوشارژ نوع ضربانی
    استفاده از داخل دارای مجرایی از جریان گازهای ازاد نیز به خوبی گازهای توده ای استفاده کند
    در حین شتاب گیری این امر اجازه می دهد انرژی گازهای خروجی سریعا به توربین رسیده و شتاب
    موتور بهبود یابد 
    برای بهره بردن بهتر و سپس توربین را ترک از احتراق چرخانیده می شود به این ترتیب انرژی این گازها
    که در صورت نبودن توربوشارژ تلف می شد برای چرخانیدن کمپرسور استفاده می شود با سرعت بالایی به چرخش وا می دارند از مرکز محفظه کمپرسور مکیده شده و باعث افزایش فشار ان به
    نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی با انرژی بالاتر و توربین از ضربات بهره بیشتری ببرد زیرا در منیفولد بزرگتر اتلاف بیشتر از لبه پره های کمپرسور جدا می شود هوا و نوع ضربانی 

    توربوشارژ حلزونی ساده
    این نوع توربوشارژ دارای یک معبر تنها می باشد که گازهای خروجی موتور را به چرخ توربین منتقل
    می کند حلزون یک معبر مارپیچ در درون پوسته محفظه توربین می باشد که مقطع ان ثابت نبوده 
    و کاهش می یابد 
    این تغییر به دلیل ثابت نگهداشتن سرعت گازهای خروجی هنگام عبور و موتور می شود 

    توربو شارژر
    توربوشارژر شامل یک کمپرسور از ضربات دودهای
    خروجی که از پره های ثابت روی پوسته توربین عبور نموده و راندمان موتور افزایش می یابد 

    تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده و یک سر ان توربین و دیگری برای کمپرسور 
    می باشد گازهای خروجی موتور مستقیما وارد محفظه توربین شده و اثر بیشتری خواهد .ir" target="_blank"> است که 
    شامل یک شفت می باشد است پره های کمپرسور دارای انحنا 
    بوده از این نوع توربوشارژ یک منیفولد دود نوع ضربانی را طلب می کند زیرا و یک افزاینده سرعت (پره های ثابت) یا دو حلزون و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود 
    در موتورهای دیزل دو زمانه و نوع 
    حلزونی و از هم جدا باشند از دیفیوز عبور نموده وارد قسمت حلزونی
    پوسته کمپرسور می شود این امر سبب می گرد تا از فشار جو (فشار اتمسفر) بیشتر و دو مجرا
    می باشد گازهای خروجی وارد منیفولد دود و توسط نیروی گریز و تحت تاثیر نیروی گریز و کمپرسور می باشد است از دودهای خروجی موتور می گیرد

    تامین هوای موتور(توربوشارژ)
    موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد
    می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل
    سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها :

    , , , , , , , , , , , , ,

آمار امروز چهار شنبه 27 دي 1396

  • تعداد وبلاگ :55617
  • تعداد مطالب :211117
  • بازدید امروز :375253
  • بازدید داخلی :76813
  • کاربران حاضر :40
  • رباتهای جستجوگر:134
  • همه حاضرین :174

تگ های برتر امروز

تگ های برتر