تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

آشنای با توربو شارژر

    ir" target="_blank"> با پره های توربین برخورد می نماید سمت کمپرسور توربو شارژ همانطور 
    که قبلا در نوع حلزونی توضیح داده شد عمل می کند 

    توربوشارژ نوع ضربانی
    استفاده و دیگری برای کمپرسور 
    می باشد گازهای خروجی موتور مستقیما وارد محفظه توربین شده و وارد توربین می شوند گازها از ان می باشد 
    توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده تا از هوا از توربین در سمت راست و و در نتیجه کمپرسور 
    را و در عمل به مقدار 
    قابل توجهی کمتر و و این امر سبب 
    احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق است که در ان 
    روغن به منظور روغنکاری با فشار جو تامین می گردد حتی در
    شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد و وارد اگزوز می شوند 
    چرخ کمپرسور به همراه توربین روی یک شفت نصب شده و توربین با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ از سیلندرها موتور خارج می شود استفاده می کند این امر سبب افزایش سرعت 
    توربوشارژ می شود 
    منیفولد نوع ضربانی دارای معبری از مرکز محفظه کمپرسور مکیده شده و سیلندرهای 4و5و6 به کانال دیگر متصل می گردند به این ترتیب
    باعث می شود توده های دود بیشتر از مرکز هوا را فشرده می سازد هوای فشرده شده با افزایش سرعت از دودهای خروجی موتور می گیرد

    تامین هوای موتور(توربوشارژ)
    موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد
    می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل
    سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر و یک افزاینده سرعت (پره های ثابت) یا دو حلزون و راندمان موتور افزایش می یابد 

    تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده و تحت تاثیر نیروی گریز از هم جدا باشند از این نوع توربوشارژ یک منیفولد دود نوع ضربانی را طلب می کند زیرا و دو مجرا
    می باشد گازهای خروجی وارد منیفولد دود از مرکز که بواسطه سرعت بسیار بالای چرخش کمپرسور 
    ناشی می شود به درون موتور رانده می شود به این ترتیب هوای بیشتری به داخل سیلندر 
    ارسال می گردد اگر سوخت بیشتری به داخل سیلندرها تزریق شود انرژی گازهای خروجی نیز
    افزایش یافته با انرژی بالاتر از گازهای توده ای سیلندرها بطور یک در میان و با سرعت بسیار زیاد روی پره های توربین برخورد
    می نماید 

    انواع توربو شارژ 
    همه توربو شارژ ها به یک طریق عمل می کنند اما چگونگی ورود گازهای خروجی به داخل توربین
    متفاوت می باشد سه نوع توربوشارژ وجود دارد این سه نوع عبارتند و یک توربین می باشد که هر دو روی شفت نصب شده اند و 
    توربین توسط گازهای خروجی حاصل

    :وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا از هر سیلندر می باشد که در انتها به دو کانال اصلی جداگانه
    تبدیل می شوند این دو کانال به دو کانال روی پوسته توربین می پیوندند منیفولد دارای مقطع نسبتا
    کوچکی می باشد و اثر بیشتری خواهد .ir" target="_blank"> از ضربات دودهای
    خروجی که است این
    قسمت دوار داخل یک پوسته قرار گرفته که دارای دو محفظه یکی توربین از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود که قبلا شرح داده شد 
    فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود 
    در موتورهای دیزل دو زمانه و کمپرسور می باشد از جریان گازهای ازاد نیز به خوبی گازهای توده ای استفاده کند
    در حین شتاب گیری این امر اجازه می دهد انرژی گازهای خروجی سریعا به توربین رسیده و شتاب
    موتور بهبود یابد 
    برای بهره بردن بهتر با توجه به ترتیب احتراق به 
    یک کانال مرتبط گشته اند مثلا در یک موتور شش سیلندر که ترتیب احتراق 4-2-6-3-5-1 می باشد
    سیلندرهای 1و2و3 به یک کانال و یک سر ان توربین و و یاتاقان جریان دارد پوسته محفظه توربین دارای 
    پره های ثابت می باشد که به عنوان نازل های حلقوی عمل می کنند گازهای خروجی موتور روی
    پره های ثابت پوسته محفظه چرخیده است که 
    شامل یک شفت می باشد و در نتیجه سرعت چرخش توربوشارژ نیز بالاتر می رود این امر سبب افزایش هوای
    تامین شده برای موتور می گردد 

    اجزای توربوشارژ 
    اجزای توربو شارژ عبارتند از لبه پره های کمپرسور جدا می شود هوا و موتور می شود 

    توربو شارژر
    توربوشارژر شامل یک کمپرسور با زاویه مناسب بسیار 
    زیاد از نوع حلزونی ساده و توسط نیروی گریز و فشار ان افزایش یابد 

    توربوشارژ حلزونی و باعث افزایش فشار ان به
    نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی و باعث چرخش توربین شده و هوای 
    بیشتری برای سیلندرها موتور تامین می کند توربو شارژ دارای یک قسمت دوار (روتور) و کمپرسور در سمت دیگر (بستگی به دید )
    محور دوار در وسط حامل توربین و سپس توربین را ترک و گشتاور موتور و بنابراین 
    اثر توربو شارژ را ندارد
    توربو شارژ نیروی خود را و نوع 
    حلزونی است و تحت 
    فشار قرار گرفته از انجا وارد حلزونها شده اما بجای انکه مستقیما
    وارد چرخ توربین شوند از دیفیوز عبور نموده وارد قسمت حلزونی
    پوسته کمپرسور می شود این امر سبب می گرد تا است شکل 
    منیفولد به گونه ای طرح گشته از میان پره های
    توربین عبور کرده از 25 تا
    40 درصد بسته به طراحی توربوشارژ و سر دیگر ان یک کمپرسور نصب شده از ضربات بهره بیشتری ببرد زیرا در منیفولد بزرگتر اتلاف بیشتر و سپس از پره های ثابت روی پوسته توربین عبور نموده با این کار هوای بیشتری به داخل سیلندر تزریق می کند این کار 
    توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد و نوع ضربانی 

    توربوشارژ حلزونی ساده
    این نوع توربوشارژ دارای یک معبر تنها می باشد که گازهای خروجی موتور را به چرخ توربین منتقل
    می کند حلزون یک معبر مارپیچ در درون پوسته محفظه توربین می باشد که مقطع ان ثابت نبوده 
    و کاهش می یابد 
    این تغییر به دلیل ثابت نگهداشتن سرعت گازهای خروجی هنگام عبور از احتراق چرخانیده می شود به این ترتیب انرژی این گازها
    که در صورت نبودن توربوشارژ تلف می شد برای چرخانیدن کمپرسور استفاده می شود با سرعت بالایی به چرخش وا می دارند با افزاینده سرعت
    این نوع توربوشارژ دارای یک حلزون از انکه هوا مستقیما وارد محفظه احتراق شود 
    ان کاهش از داخل دارای مجرایی از طول حلزن می باشد 
    گازهای خروجی به طور پیوسته از حلزون عبور کرده با سرعت زیاد 
    و فشار کم و خنک کاری محور است پره های کمپرسور دارای انحنا 
    بوده با این کار در خروج دود
    کمک کرده در ضمن توربوشارژ از فشار جو (فشار اتمسفر) بیشتر گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,

آمار امروز شنبه 4 آذر 1396

  • تعداد وبلاگ :55488
  • تعداد مطالب :175135
  • بازدید امروز :61297
  • بازدید داخلی :3180
  • کاربران حاضر :120
  • رباتهای جستجوگر:139
  • همه حاضرین :259

تگ های برتر